علیرغم برنامه ریزی و اجرای فعالیت های کاهش خوردگی، بازرسی خوردگی و نظارت بر خوردگی، خرابی های خط لوله که به خوردگی داخلی نسبت داده می شود، هر ساله با افزایش فراوانی در هر دو بخش بالادست (تولیدکنندگان نفت و گاز) و جمع آوری گاز روبرو است.
در حال حاضر انجمن مهندسين خوردگی آمريکا کل هزينه های ناشی از انواع خوردگی را 276 بيليون دلار برآورد کرده است که 7 بيليون دلار آن به خوردگی خطوط لوله انتقال نفت و گاز بخش خشکی اختصاص يافته است. هزينه های به هزينه های سرمايه گذاری اوليه، هزينه های عمليات بهره برداری و نگهداری و هزينه های شکست تفکيک شده است. هزينه های بهره برداری و نگهداری، حدود نيمی از کل هزينه های مرتب با خوردگی را شامل می گردد.
بر اساس بررسی های انجام شده خوردگی ريشه حدود 23 درصد از شکست های قابل توجه خطوط لوله انتقال مايعات خطرناک و انتقال گاز بوده است. در طول حدود بيست سال ميزان شکست و صدمات مالی خطوط لوله نفت بيشتر از خطوط لوله گاز بوده است.
تقريبا همه حوادث خوردگی خطوط لوله مايع در خشکی اتفاق افتاده است. حوادث محدودی که در خطوط لوله دريايي رخ داده است باعث مرگ و مير و آسيب نشده است. که البته جای تعجب نيست چراکه احتمال حضور افراد در نزديکی شکست های دريايي بسيار کم است.
بازدیدها: 83